lördag 21 september 2013

Anteckningar från elev-föräldramötet


Elev och föräldramöte 18/9 Malmaskolan Polenresegrupp 2013/14

  • Presentation av föräldragruppen
    Ronny Starborg            tel. 070-374 80 13
    Åsa Göransson              tel. 0768-100 881
    Hans Emet                    tel. 073-572 81 38
    Lotta Eriksson              tel. 070-209 57 98
    Marianne Brealt            tel. 073-058 22 77

  • Mailadress
    Polenresan2014@gmail.com
    Alla föräldrar mailar till adressen och uppger elevens namn, förälders namn samt förälders mobilnummer. Avsändaren blir tillagd på maillistan och kan på så vis få information per mail från föräldragruppen. Ansvarig Marianne Brealt.
  • Konto för överföring/insättning försäljning
    Swedbank 8182-8 13 119 897-0 Mottagare: Malmaskolan Polenresegruppen 2014. Märk överföringen med de två första bokstäverna i elevens för- och efternamn, klasstillhörighet samt JÄTTEVIKTIGT: info om vad ni betalar för. Ex Åke Svärd klass 9L påsbetalning, (ÅkSv9Lpås) Obs! endast 1 insättning/elev/försäljning. Om inte, blir det kaos för oss i gruppen att spåra insättningar.
  • Arbetsmodell
    Vi bildar många olika arbetsgrupper med en eller flera ansvariga vuxna i varje. Några grupper är obligatoriska att vara med i, några är fria att välja. Välj 1-2 fria grupper. Alla listor kommer att skrivas rent och presenteras.

1.     Newbody (OBLIGATORISK)
Katalogförsäljning 19/9-17/10. Logga in på newbody.se med det inlog ni fick på lappen tillsammans katalogerna och lägg upp ett eget användarnamn (Elevens namn + klass). Beräknad försäljning 7 förpackningar/elev. Kataloger hämtas hemma hos Åsa Göransson omgående. Era beställningar skall vara inknappade 16/10. Ansvarig Åsa Göransson

2.    Påsar (OBLIGATORISK)
Direktförsäljning från 19/9. Kostar 70:-/förpackning. Om ni har svårt att bli av med påsar eller vill ha fler kontakta Ronny Starborg ronny@kakbyggen.se Beräknad försäljning 7 förpackningar/elev. Ansvarig Ronny Starborg

3.    Salami (OBLIGATORISK)
Katalogförsäljning startar i oktober med leverans vecka 50. Beräknad försäljning 7 salami/elev. Ansvarig: Ann-Sofi Söderberg, Camilla Fernström, Nettan Tengvall, Camilla Fernström, Helena Hedqvist, Marie Karlsson. 

4.    Pantupphämtning (FRI)
Vecka 44 utdelning lappar i Kolsva samt Odensvi, Västra skedvi, vissa områden i Köping, (där eleverna bor). Sedan hämtar gruppen den 9/11 upp på ”sina” gator. Vuxna med släpkärror behövs. Omgång 2: 4/1 2014.
Ansvarig: Marianne Brealt

5.    Listlotteri (OBLIGATORISK)
Ragga sponsorer samt priser till Listlotteriet startar omgående. Lämnas till Ronny Starborg, Ålundavägen 37 Kolsva. Märk med värde på priset.
Lotter börjar säljas i oktober. 7 kr styck eller 3 för 20:-. Dragning före jul. Välj 3 företag på sponsorlistan som Ronny har, fråga även släkt och vänner om de har småpsiser. Lämna lappen med information om vad Niornas Polenresa syftar till. Här behövs några fler namn som hjälper till att sortera upp Ansvarig: Ronny Starborg

6.    Julmarknader (FRI)
Försäljning av hembakt bröd och julkransar mm vid Färna julmarknad 15-17/11 samt Köpings julmarknad 1/12. Här behövs vuxna som hjälper till på marknaden. Ansvarig Hasse Emet och Lotta Eriksson.

7.    Bakning (OBLIGATORISK)
Vid flera tillfällen under året bakning av matbröd eller något sött, till två julmarknader samt ett par ytterligare arrangemang (musikskolans avslutning och loppis ev fler). Nybakat, inslaget och ”julpimpat” bröd lämnas till Lotta Eriksson Götvägen dagen innan. Ansvarig: Lotta Eriksson.

8.    Kransar (FRI)
Kransbindning till Färna julmarkand samt Köpings julmarknad. Om någon äger 1 Idegran eller annan lämpligt material som kan skänkas kontakta Hasse Emet. Ansvarig Hasse Emet

9.    Kommundelsnytt (FRI)
Utdelning av Kommundelnytt Kolsva kommundel (även ytterområdena) 1:a omgången inom två veckor samt eventuellt en omgång efter nyår.
Ansvarig Niina Engberg tel. 073 151 62 76

10. Saffran och julkort (OBLIGATORISK)
Beräknad försäljning 7 saffransförpackningar/elev samt 7 buntar julkort/elev. Ansvarig Patrik Nilsson tel. 070-946 60 89

11.  Sponsring/stipendier (FRI)
Till gruppen önskas 2-3 vuxna och några elever som kan jobba lite extra med sponsring. Ansvarig: saknas, gruppdeltagare saknas

12. Kakförsäljning (OBLIGATORISK)
Katalogförsäljning. Beräknad försäljning 7 kakburkar/elev
Ansvarig: Marina Martinelli tel. 072-022 48 23

13. Våren 2014
Vid behov kan ytterligare försäljning tillkomma efter jul.

·         Information
Information sprids främst via mail (om du anmält dig till maillistan polenresan2014@gmail.com), Facebookgrupp, Bloggen. Info finns också på skolans hemsida samt viss info delas ut av skolan. Eftersom ni anmält er att åka med till Polen vilar ansvaret på er/oss alla att få det att fungera. Vid frågor maila asa.goransson@telia.com så ska vi försöka svara på era frågor. Om ni har bekymmer med er försäljning, hör av er till oss i föräldragruppen så hjälps vi åt.

  • Kalendarium
    September
    Platspåsar
    Newbody
    Börja samla in sponsring samt produkter till Listlotteriet

    Oktober 
    Listlotteriförsäljning
    Salami, julkort
    Kakor
    Julblommor prel
    Saffran

    November
    Drop-in träff 4/11
    Pantinsamling v 44 lappar ut, 9/11 hämtning.
    v 47 leverans saffran
    Tillverka julkransar
    Färna marknad 15-17/11 (alla bakar)

    December

    Köpings julmarknad 1/12 (alla bakar)
    v 50 leverans: kakor, salami, 
    Dragning listlotteri
    Januari
    Pantinsamling 2 info ut v 52. 4/1 hämtning.
    Vid behov
    Januari

    Newbody försäljning 2 prel
    Februari
    Toapapper/hushållspapper, prel
    Tulpanbuketter prel

    Antecknade gjorde

Åsa Göransson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar